Servicemedewerker
De laatste jaren werkt 4Safe security & services geregeld met servicemedewerkers. Daarvoor zijn verschillende redenen. Organisaties van evenementen willen steeds meer taken bij de beveiliging neerleggen; kaartcontrole, bezoekers voorzien van informatie en verwijzen naar de juiste toegang, leeftijdsbandjes omdoen. Allemaal taken die gericht zijn op service en niet per se door een beveiliger gedaan hoeven te worden. Daarnaast wordt er vaker op korte termijn opgeschaald. Soms omdat de weersvoorspelling verandert. Of omdat er last minute nog een extra kassa komt. Ook zie je landelijke verschuivingen. Evenementenbeveiliging is seizoensgebonden en in een kort tijdsbestek vinden veel festivals plaats. Dit heeft ervoor gezorgd dat in veel periodes een flink tekort is aan aantal ervaren krachten en beveiligers. Kortom, tijd om eens goed naar taken en werkzaamheden te kijken.
Waar mogelijk, zetten we dus servicemedewerkers in. Dit is vaak voordeliger en de poel aan kandidaten is groter omdat hier geen opleiding voor nodig is. Uiteraard zetten we niet zomaar iemand in. Deze persoon heeft een belangrijke rol en moet zijn/haar mannetje kunnen staan ter ondersteuning van de beveiliging. Zij kunnen wel signalen en registreren aangaande verstoring.

Beveiliging
Glimlach en prettige sfeer. Van de orde en rust maar zij mogen de verstoring niet doen ophouden, dit is een taak van de beveiliging. De inzet van servicemedewerkers zal dus ook altijd samengaan met de inzet van beveiliging.
Taken zijn bijvoorbeeld: onderdeel van het 4Safe security team, kaartcontroleurs, kassière(e), barpersoneel, glazenophalers en garderobepersoneel. Beveiligers mogen zich wel bezighouden met servicewerkzaamheden maar een servicemedewerker mag niet beveiligen en enkel alarmeren en assisteren. Ze zijn minstens zo belangrijk voor een veilig evenement en zorgen altijd voor het stukje extra.